петък, 15 май 2009 г.

Ядосвам се

Ядосвам се.
На тия умници, дето измислиха електронните устройства по превозните средства, та създадоха допълнителен хаос. Едни възрастни хора се качват и се мятат по свободните седалки. После оставят нещо /чанта, торбичка/, за да покажат временната си собственост над седалката и се устремяват към устройствата. Половината от устройствата не работят и почва едно придвижване от едната врата до другата и обратно. А развалените устройства пищят, докато решат, че е достатъчно и спират.
След като възрастните хора са си направили труда да отидат до бюрото и да си извадят карта, която им дава право на неограничен брой пътувания, защо трябва и да я валидират?
Наблюдавам из превозните средства, че електронни карти ползват засега изключително възрастните хора. Те са и най-съвестните пътници като цяло. И пак не разбирам защо, като имат карти, трябва и да ги поднасят към електронните устройства.

Смисъл би имало само, ако картите се издават за брой пътувания, а не за фиксирано време.

После се качват контрольорки с кисели физиономии, носят и те електронни устройства и почват да проверяват старците дали са си валидирали картите.

Пълно безумие!

Не ми се мисли какво ще стане, когато електронните карти станат задължителни за всички!
Кой печели от всичко това?

4 коментара:

  1. Съглаен съм, че е мнго тъпо това. Аз като студент също ползвам такава карта и не виждам смисъл да я валидирам всеки път.

    Но идеята в случая е да се води по-пълна статистика за броя на пътуващите, но поне докато не заработи системата и в автобусите, реално е безсмислено. Иначе е добре като идея. Ще може по-точно да се определи къде потоците от хора са най- големи и, евентуално, да се прилагат мерки за оптимизиране на броя на транспортните средства и интервала на движение

    ОтговорИзтриване
  2. А знаете ли,че по редица линии в София автобусите не разполагат с такива устройства?Е,тогава,след като са си платили за такава карта,макар и както казвате по-вечето старци защосе лишават оъ възмойността да пътуват навсякаде?А кой печели?Този който внася апаратите.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз също ползвам такава карта от близо 2 години и не съм студент, нито старец, а щом при метрото всеки я валидира, не виждам защо да не го правят и в останалите превозни средства. Автоматите са разположени точно до вратите на превозните средства, за да може като се качиш и веднага да валидираш. Жалко само, че ги няма в автобусите...

    ОтговорИзтриване
  4. Александър, може би не си ме разбрал - след като съм си купила карта за 1 месец и съм предплатила неизвестен брой пътувания,искам просто да се кача в трамвая или тролейбуса и да седна, без да е необходимо да мисля - валидирах ли си картата или не?

    ОтговорИзтриване