сряда, 17 март 2010 г.

И аз за преписването

Признавам, че бях провокирана от статията на Албена за преписвачите
http://tiburon-tiburona.blogspot.com/2010/03/blog-post_03.html и реших и аз да погледна.
Използвах SEO блог на Васил Тошков –Инстумент за проверка на уникалност на текст.

Намерих си няколко статии, в които коректно беше посочен източника, т.е. моя блог. Стана ми драго, че някой ги е харесал и качил в личния си блог.
Намерих обаче една статия, качена в личните блогове на две жени в Сибир.бг. А сега де – да се смееш ли да плачеш ли?
И все пак неприятно.И аз си държа на моите нещица, нескопосани или не.
Влязох в сайта Сибир.бг и им прочетох правилата, по-точно „Права и задължения на страните”. Та там има един чл. 7, който гласи:
„Вие няма да изпращате, дистрибутирате каквито и да било материали защитени от авторско право, търговски марки и друга такава информация без изричното съгласие от притежателят на тези материали”.
О, чудесно, казах си и веднага писах на администраторите на сайта – така и така, в блоговете на две жени стои моя статия, без да е упоменат източник или линк.
Излезе съобщение – ще ви бъде отговорено на посочения от вас e-mail.

И зачаках. Засега си оставам с чакането.
Ако и администраторите не ми отговорят, значи подкрепят преписването, значи нещо не е наред изобщо в интернет. Ставаме заложници на нета.
Мисля, че не бива да мълчим!

2 коментара:

  1. Проблемът е,че всичко ще свърши с изтриването на материалът или слагане на линк. Това поощрява крадците. В някои сайтове дори се поощрява негласно кражбата. Имах блог в блог.бг, където един от "най-популярните" блогове е хващан многократно да краде. Блогът си продължава да съществува и да е подпомаган от администрацията.

    ОтговорИзтриване
  2. Тези неща, с кражбите ме подтискат. Не съм далеч от мисълта, че който краде в интернет, няма задръжки и в реалността да го направи - ако не го видят...
    Изненадана съм за Blog.bg - и аз имам блог там.

    ОтговорИзтриване